Scouting Zeist

 
 
 

Vacature Bestuurslid communicatie

Elke week komen er ongeveer 100 jeugdleden naar het Padvinderslaantje in Zeist om bij onze Scoutinggroep uitdagende activiteiten te ondernemen, nieuwe dingen te leren en bovenal plezier te hebben met elkaar. De leiding verzorgt deze zogenaamde opkomsten en kampen en wordt daarbij ondersteund door staf en bestuur. Als bestuur zorgen we ervoor dat de leiding zo goed mogelijk ondersteund wordt in het draaien van de opkomsten en kampen en dragen zorg het reilen en zeilen van Scouting Prinses Amalia Groep. Denk hierbij aan de financien, communicatie, ledenvergaderingen, onderhoud gebouw.

Als bestuurslid Marketing & Communicatie draag je zorg voor alle interne en externe communicatie van onze Scouting Prinses Amalia Groep. Hiermee zet je onze groep en tegelijkertijd Scouting in Nederland op de kaart. Je laat zien wat wij als scouts zoal doen en hoe gaaf Scouting is. Je werkt samen met andere bestuursleden en leiding en samen draag je bij aan een gezonde scoutinggroep.

Wat doe je als bestuurslid Marketing & Communicatie?

Als bestuurslid Marketing & Communicatie ben je verantwoordelijk voor de communicatie richting de verschillende doelgroepen waar wij als Scoutinggroep mee te maken heeft. Hierbij kan je denken aan intern: ouders, jeugdleden, leiding en overige staf en extern: potentiele nieuwe leden, de buurt, de gemeente maar bijvoorbeeld ook sponsoren. De communicatie hoef je niet alleen op te zetten, het is aan jou om te zorgen dat we als scoutinggroep de juiste mensen bereiken. Verschillende stafleden kunnen ondersteunen in bijvoorbeeld het ontwerpen van een flyer of het posten op Social Media. Het is aan jou om te zorgen dat dit goed loopt en gecoördineerd wordt. Je kan denken aan de volgende taken of projecten:

Extern

  • Het verzamelen en schrijven van persberichten;
  • Relaties opbouwen en onderhouden met de lokale pers;
  • Zorg dragen voor een positief imago van Scouting in Nederland en de Prinses Amalia Groep;
  • Het beheren en onderhouden van de website en social media kanalen van onze groep;
  • Informatiebladen en –folders van de groep samenstellen en up-to-date houden;
  • Werving van nieuwe leden en leiding op plaatselijke evenementen of via bijvoorbeeld scholen;
  • Het organiseren van open dagen of kijk-opkomsten voor de werving van leden en leiding;
  • Bij speciale gelegenheden communicatie naar de buurt;

Intern

  • Samen met de secretaris van het groepsbestuur het vormgeven van de interne communicatie*;
  • Leiding ondersteunen in de communicatie richting ouders en leden;
  • Groepspagina vullen van het Scouting Magazine.

*de secretaris neemt de formele communicatie op zich vanuit het bestuur, o.a. het uitschrijven en notuleren van de groepraad

Wat breng je mee als bestuurslid Marketing & Communicatie?

  • Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijke reglement van Scouting Nederland
  • Je bent minimaal 18 jaar of ouder
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen
  • Je hebt aantoonbare ervaring (of in ieder geval affiniteit) met communicatie
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal
  • Je beschikt over coördinerende vaardigheden

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren
  • Inhoudelijk boeiende activiteiten binnen Marketing & Communicatie
  • Samenwerking met andere betrokkenen en enthousiaste vrijwilligers
  • Het opdoen van nieuwe contacten
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen

Enthousiast of wil je meer informatie? Stuur dan een bericht naar pagbestuur@gmail.com en we nemen contact met je op.